h Dolar 8,1732 %0.19
h Euro 9,7300 %0.19
h BIST100 1.386,12 %-0.51
a Öğle Vakti 13:10
İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Bağcılar Haber Portalı
  • Haberler
  • İran Cumhurbaşkanı Yardımcısı, Zarif’in ses kaydının sızdırılmasıyla ilgili İsrail ve Suudi Arabistan’ı suçladı

İran Cumhurbaşkanı Yardımcısı, Zarif’in ses kaydının sızdırılmasıyla ilgili İsrail ve Suudi Arabistan’ı suçladı

ad826x90
ad826x90

Cihangiri, “entekhab.ir” haber sitesinin toplumsal medya kanalına konuk olarak, iştirakçilerin ülkenin gündemine ait sorularını yanıtladı.

Dışişleri Bakanı Zarif’in İhtilal Muhafızları Ordusu ile eski Kudüs Gücü Kumandanı Kasım Süleymani’yi eleştirdiği bâtın röportajının Viyana’da sürdürülen “hayati” nükleer görüşmeler sırasında sızdırılmasına dikkati çeken Cihangiri, “Yaptırımların ve baskının kaldırılması konusunda hassas ve tarihi günlerden geçiyoruz. Tam da bu günlerde Sayın Zarif’in yayımlanmaması gereken ses kaydının yayımlandığını gördük.” dedi.

Bahsin “ulusal güvenlik” sorunu olduğunu tabir eden Cihangiri, “Sayın Cumhurbaşkanı (Hasan Ruhani), İstihbarat Bakanlığına problemin takibi için kesin talimat verdi. Onlar bu kaydın Suud medyasına nasıl ulaştığını dikkatle araştıracaktır.” dedi.

Cihangiri, röportajı kimin sızdırmış olabileceğine dair soruya ise, “Bu ses kaydı sorununun arkasında İsrail-Suud komplosu olduğuna inanıyorum.” diye cevap verdi.

ad826x90

“VATANDAŞLAR SANDIKLARA GİTMEZSE KENT MAFYANIN ELİNE DÜŞECEKTİR”

Öte yandan 18 Haziran’da yapılması planlanan cumhurbaşkanlığı seçimlerine ait de değerlendirmelerde bulunan Cihangiri, halkın seçimlere iştirakinin değerine işaret etti.

Cihangiri, “Vatandaşlar sandıklara gitmezse kent mafyanın eline düşecektir. İşlerin düzelmesi için oy vermekten öteki yolumuz yok. Milletin oyuna bedel vermeyenlerin milletin oyu ismine zafer kazanmasına müsaade vermemeliyiz.” tabirlerini kullandı. Cihangiri, “mafya” diyerek kimleri kastettiğini ise açıklamadı.

Cumhurbaşkanlığı seçimlerine aday olup olmayacağına dair soru üzerine Cihangiri, kararını şimdi vermediğini ülkenin büyükleriyle istişareler yaptıktan sonra kararını kamuyla paylaşacağını lisana getirdi.

SIZDIRILAN SES KAYDI ÜLKE GÜNDEMİNE OTURDU

Dışişleri Bakanı Zarif’in mart ayında gazeteci Said Leylaz ile yaptığı ve yayımlanmadan hükümet arşivlerine kaldırılan röportajı sızdırılarak, 25 Nisan’da Suudi Arabistan’ın finanse ettiği argüman edilen Londra merkezli Iran International televizyonu tarafından yayımlanmıştı.

Şık, kelam konusu röportajında İhtilal Muhafızları Ordusunu ve eski Kudüs Gücü Kumandanı Kasım Süleymani’yi dış siyasete müdahaleyle suçlamış ve Rusya’yı 2015’te imzalanan nükleer muahede öncesi görüşmeleri baltalamaya çalışmakla itham etmişti. Zarif’in röportajdaki tabirleri ülkede bilhassa muhafazakar kanadın yansısını çekmiş ve istifa davetleri yapılmıştı.

ZARİF’İN RÖPORTAJINI SIZDIRAN TELEVİZYON KANALINI SUUDİ ARABİSTAN’IN FİNANSE ETTİĞİ TEZİ

Londra’dan Farsça yayın yapan Iran International televizyon kanalı 2017’de kuruldu. Ekim 2018’de İngiltere’nin Guardian gazetesi, kanalın Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile yakın bağı bulanan bir Suudi iş adamına ilişkin saklı bir offshore hesabı aracılığıyla fonlandığını ve kanalın yayın hayatına başlarken Suudilerden 250 milyon dolar finansal dayanak aldığını argüman etmişti. Iran International televizyonu ise Kasım 2018’de yaptığı açıklamada, Riyad idaresiyle temaslı olduklarına dair haberleri yalanlamıştı.

 

ad826x90

Kaynak: Hürriyet

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Fenerbahçe’de Emre Belözoğlu şampiyonluk umudunu koruyor! “Size güveniyorum, dönemi kupa ile taçlandıracaksınız”

HIZLI YORUM YAP

r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.